پادکست‌های کسب و کار اینترنتی

🎙 پادکست‌های کسب و کار اینترنتی : نمونه‌های الهام‌بخش و پرطرفدار در دنیا

در این مقاله با نیت الهام بخشی به شما برای تولید محتوا یا یادگیری از آن‌ها تعدادی از پادکست‌های کسب و کار اینترنتی را برای شما لیست کرده ایم. پادکست‌هایی که قطعا ارزش شنیدن و مطالعه دارند.

بیست سال پیش یک مقاله در مجله یونیسف چاپ شد که رادیو را رسانه‌ی فردا اعلام ‌کرد. با پیشرفت آن سال‌ها در صنعت تلویزیون و بعدها اینترنت این حرف نقض شد. اما بعدها با ظهور پادکست‌ها و امکاناتی که به آدم‌ها ‌می‌داد، مشخص شد که حرف‌های آن مقاله درست بود.

پادکست به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید همزمان که در حین کار یا وسایل نقلیه عمومی هستید مطالعه کنید و مهارت‌های فردی خودتان را افزایش بدید. با گسترش استفاده از ابزارهای دیجیتال و توسعه کسب و کار اینترنتی پادکست‌های آن هم خیلی پرطرفدار شدند. امروزه پادکست‌هایی درباره هر موضوع و علاقه‌ی قابل تصوری وجود دارد و کسب و کار اینترنتی و بازاریابی دیجیتال هم از این قاعده جدا نیست.

این پادکست‌ها برای یادگیری مهارت‌های جدید و الهام گرفتن از استراتژی‌های بازاریابی بسیار مناسب‌اند.

برای کمک به رونق کسب و کارتان، 19 پادکست دیجیتال را که به زبان انگلیسی‌اند معرفی کردیم تا علاوه بر معرفی آن‌‌ها، دعوت کنیم تا محتواهای مشابهی را برای استفاده‌ی جامعه‌ی ایرانی تولید کنید یا اگر درصدد تولید این‌چنین محتواهایی هستید بتوانید از آن‌ها الهام بگیرید.

موضوعات: پادکست بازاریابی دیجیتال اغلب با هدف آموزش مهارت‌های جدید به بازاریابان، به اشتراک گذاشتن تجربیات گذشته و همچنین معرفی ابزارهای جدید، آموزشی تولید می‌شود.

موضوعات زیر هم در این بین پرطرفدارترند:

  • روندهای جدید بازاریابی
  • مطالعات موردی خاص
  • داستان‌های موفقیت از مشاغل
  • مصاحبه با رهبران صاحب‌نظر
  • بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال
  • حوادث و اتفاقات جاری بازاریابی
  • و البته، یک سری نکات بازاریابی

از آنجایی که بازاریابی دیجیتال می‌تواند شامل مواردی از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) گرفته تا تبلیغات کلیکی و بازاریابی محتوا را شامل می‌شود، پادکست‌هایی وجود دارد که شامل همه‌ی جنبه‌ها و موارد می‌شود و عمومی‌ترند.

پادکست‌های دیجیتال همچنین در بازه‌های زمانی متنوع تولید می‌شوند. نکات ۱۰ دقیقه‌ای روزانه یا گاهی پادکست‌های هفتگی با قالب طولانی‌تر. گاهی هم ساختار محتوای آن‌ها روی مطالعات موردی تمرکز می‌کند و گاهی هم نکات قابل اجرا یا داستان‌های شخصی را بیان می‌کنند.

۱۹ مورد از بهترین پادکست‌های کسب و کار اینترنتی:

اگرچه پادکست‌های تجاری بسیار زیاد دیگری وجود دارد که ارزش کاوش را دارند، اینها مواردی بودند که از شنوندگان نظرات بسیار خوبی دریافت کردند.

۱. چطور این را ساختم : (HOW BUILT THIS)

اگر می‌خواهید با داستان‌های برخی از شرکت‌های معروف یا مورد علاقه خود آشنا بشوید.

در این پادکست، “گای راز” با بنیان‌گذاران معروف‌ترین مشاغل جهان گفتگو می‌کند.

بخش‌هایی با قالب طولانی که به عمق ذهن کارآفرین می‌ره و نسخه‌های طولانی ۳۰ دقیقه‌ای باعنوان “چطور مقاومت کردم”. جایی که گای از بنیان‌گذاران درخواست می‌کند تا به شنوندگان بگویند که چطور در لحظات سخت فکر کنند.

همین الآن بشنوید: وب سایتNPR

۲. نارسایی‌های دیدنی (SPECTACULAR FAILURES)

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چه کاری نباید در تجارت خود انجام بدید.

که می‌توانید از داستان‌های موفقیت در استارتاپ یاد بگیرید، یا از شکست‌های کسب و کارها هم چیزهای زیادی یاد بگیرید.

“لورن اوبر” مجری برنامه، درباره شکست‌های سخت، گاهی احمقانه و تکان دهنده‌ی شرکت‌ها صحبت می‌کند. او آنچه را که شکست معنی می‌شود و از بزرگ‌ترین تجارت‌های جهانی می‌توانید بیاموزید را برای شما بازگو می‌کند.

همین‌الان بشنوید: وب سایت شکست‌های دیدنی

Side Hustle Pro.3

اگر می‌خواهید ایده‌تان را به یک کار جانبی سودآور تبدیل کنید.

تعداد زیادی از زنان در حال زندگی در این کره خاکی‌اند که فشارها و مشکلات اجتماعی را به یک تجارت سودآور تبدیل کردند. آیا می‌خواهید بدانید که چطور این کار را انجام دادند؟

Nicaila Matthews Okome در پادکست هفتگی  Side Hustle Proشما را به سفرهای الهام‌بخش کارآفرینان زن جسور و سیاه پوست می‌برد. هر اپیزود داستانی متفاوت است. شما زنانی را خواهید شناخت که بوتیک‌های طراحی، سهام تجاری، سرمایه‌گذاری در فناور و موردهای دیگر دارند.

همین الآن گوش کنید: وب سایتSide Hustle Pro

۴. بازاریابی آنلاین ساده‌تره

اگر می‌خواهید در مورد فرایند اجرایی دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید.

اگر بخواهید یاد بگیرید که چطور می‌توانید به عنوان بازاریاب در ایجاد کمپین‌های دیجیتال موفق بشوید و تجارت آنلاین خودتان را موفق کنید، این پادکست منتظر شماست. در قسمت‌های این پادکست در مورد موضوعاتی مثل چطور پیدا کردن جایگاه بازار، تولید محصولات، تهیه لیست ایمیل، آهن‌ربای جذاب و غیره صحبت می‌شود.

امی نکات و صحبت‌های زیادی را با متخصصان دنیای بازاریابی آنلاین ارائه می‌دهدد. در هنگام شنیدن این نکات قطعاً به یادداشت نیاز پیدا می‌کنید.

همین‌الان بشنوید: وب‌سایت امیپورترفیلد

۵. کمی خوش بینی

اگر برای شروع روزتان به یک دوز الهام و خوش بینی نیاز دارید.

من از طرفداران بزرگ کتاب سایمون سینک “شروع با چرا” هستم. در کمی خوش‌بینی، سایمون با دوستان و افراد جالب توجهی صحبت می‌کند تا هورمون‌های مثبت در ذهن ما تراوش کند و مهارت‌های جدیدی را به شنونده‌ها یاد بدهد؛ مثل مکالمه‌های دشوار با دیوید هریس و اینکه چطور کارآفرینی چیزی نیست که مردم فکر می‌کنند، با هلن و ست گادین.

همین الآن بشنوید: وب سایت سیمون سینک

۶. امروز در بازاریابی دیجیتال

اگر هنگام نوشیدن قهوه صبحانه خود به یک بازاریابی دیجیتالی سریع احتیاج دارید.

هر روز هفته، تاد مافین، به شما یک مرور سریع ده دقیقه‌ای درباره اتفاقات دنیای بازاریابی‌ دیجیتال میدهد. برای اطلاع از آخرین اخبار، سیاست ‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، تغییرات و سایر مواردی که در شرکت‌های محبوب بازاریابی دیجیتال مثل فیس بوک، توییتر، پینترست، لینکدین و گوگل اتفاق میافتد.

همین الان بشنوید: امروز در وب سایت بازاریابی دیجیتال

۷. دانشکده بازاریابی

اگر می‌خواهید دانشتان را در زمینه بازاریابی با نکاتی به صورت روزانه افزایش بدهید.

نیل پاتل و اریک سیو، با همدیگر همکاری می‌کنند تا بینش بازاریابی دیجیتالشان را در مدرسه بازاریابی خودشان به اشتراک بگذارند. دانش آن‌ها فراتر از حد تصور است (با تقریباً ً 1۵00 قسمت تا به امروز).

اپیزودها همه کوتاه و لقمه‌ای ست و به راحتی می‌توانند در استراحت‌های Pomodoro شما شنیده شوند. بازاریابان درباره همه موارد بازاریابی دیجیتال بحث می‌کنند: نوشتن متن، سئو، تجزیه و تحلیل، بهینه سازی تبدیل، بازاریابی وابسته، بازاریابی از طریق ایمیل و موارد دیگر.

همین‌الان بشنوید: وب سایت دانشکده بازاریابی

۸.  ۹۹٪ نامرئی

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور وضع موجود را به چالش بکشید.

این پادکست ارتباطات غیر آشکاری بین طراحی، معماری و زندگی ما را نشان می‌دهد. این به ما کمک می‌کند دیدگاه وسیع‌تری راجع به چیزهای اطرافمان ببینیم و ارتباطات جدیدی ایجاد کنیم. این پادکست حوزه کسب و کار برای هر کسب و کاری که تصمیم دارد خلاق باقی بماند، دیدگاه‌های مختلف را بشناسد و وضع موجود را به چالش بکشد ضروری ‌ست.

همین الآن بشنوید: وب سایت ٪ ۹۹ نامرئی

۹. پادکست مارکتینگ اسکووپ

اگر از مطالعات موردی لذت می‌برید تا این تاکتیک‌ها را در تجارت خودتان اعمال کنید.

این پادکست در مقوله دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی به میزبانی سِم راش، هر هفته داستان‌های واقعی را ارائه می‌دهد. میزبان دیگر این پادکست، لورن مورلی از کارشناسان شرکت‌ها در مورد استراتژی‌های بازاریابی‌شان می‌پرسد.

شما یاد می‌گیرید که چطور از ابزارهایی مثلYouTube  ، برای بازاریابی خود استفاده نمایید. چطور از وبلاگ نویسی به عنوان یک کانال بازاریابی مازاد استفاده کنید.

قسمت‌های ۲۰۱۹ آن‌ با توجه به موضوعی (تبلیغات، محتوا، سئو و غیره) موضوع بندی شده‌اند و یافتن قسمت‌های پادکست را بر اساس آنچه می‌خواهید یاد بگیرید، آسان می‌کند.

همین‌الان بشنوید: وب سایتSEMrush

۱۰. HBR IdeaCast

اگر به دنبال بینش جدید هفتگی در تجارت و بازاریابی هستید.

این پادکست توسط هاروارد بیزنس در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی است که به صورت هفتگی به شما در زمینه تجارت و مدیریت، خوراک فکری می‌دهد.

ستاد تحریریه هاروارد با رهبران صاحب‌نظر نشسته و آن‌ها را در مورد موضوعاتی مثل مذاکره در

دورکاری، اینکه چطور هر شغل می‌تواند یک سرویس اشتراک باشد و چرا صاحبان مشاغل باید مشکلاتی فراتر از شرکت‌های خودشون را حل کنند، می‌شنوید. در کمتر از 30 دقیقه در هفته، بینش جدیدی برای پیشرفت حرف‌هایتان کسب می‌کنید.

همین‌الان بشنوید: وب سایت بررسی تجارت هاروارد

۱۱. نمایش کورتنی سندرز

اگر می‌خواهید اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید.

مربی موفقیت کورتنی آل سندرز از سفرهای کارآفرینی خودش و نحوه راه‌اندازی جریان‌های مختلف

درآمدی برایمان می‌گوید. از آنجا که شفاف و ساده حرف می‌زند و خیلی خودمانی ست، داستان‌هایش به دل می‌نشیند و به ما کمک می‌کند تا از موانع عبور کنیم.

همین‌الان بشنوید: وب سایت کورتنی آل سندرز

۱۲. بازاریابی نوار داکت

اگر می‌خواهید با مشاوره عملی، تجارت کوچکتان را توسعه بدید.

جان، میزبان و متخصص تجارت‌های کوچک، بیش از یک دهه است که در مورد بازاریابی محتوا صحبت می‌کند، با بازاریابان محتوا، نویسنده‌ها و کارشناسان بازاریابی گپ میزند. به ویژه صاحبان مشاغلی که در حال ساخت شرکت‌های شخصی خودشان هستند.

قسمت‌ها معمولاً متفاوت‌اند؛ از بازاریابی محتوا و نکات مربوط به نوشتن متن تا ایجاد جوامع آنلاین و نوآوری در تجارت آنلاین.

همین‌الان بشنوید: وب سایت بازاریابی نوار داکت

۱۳. تجربه صوتی گری وی

اگر به نکات عملی و بازاریابی عملی نیاز دارید.

پادکست‌های گری واینرچوک، ترکیبی از مصاحبه‌ها، مجادله‌ها، مجموعه مستند روزانه  DAILYVEEو است AskGaryVee نمایش اگر تازه کارید، این کارآفرین پرانرژی توصیه می‌کند با اپیزود (The Airplane Project یا پروژه هواپیما) که مجموعه طرح اصلی‌اش در زمینه موفقیت در دنیای مدرن امروزه، شروع کنید.

می‌توانید برای تقویت انگیزه روزمره برای رونق کارتون به گری اعتماد کنید.

همین‌الان بشنوید: وب سایت گری واینرچوک

۱۴. تجربه جو روگان

اگر می‌خواهید از سایر کارآفرینان الهام بگیرید.

این پادکستی لذت بخش شما را در معرض انواع ایده‌های جدید، اطلاعات و نقاط علاقه قرار می‌دهد. این پادکست، حس «بیرون برا و کاری کن» را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود به موضوعات به شکلی عینی فکر کنیم. مهمان‌هایش خیلی متنوع‌اند. از مبارزان حرفه‌ای MMAگرفته تا بازیگران کمدی و اختر فیزیکدان‌ها.

همین‌الان بشنوید: وب سایت جو روگان

۱۵. پادکست اینفلوئنسر (فرد اثرگذار)

اگر می‌خواهید از آخرین بازاریابی تأثیرگذار مطلع بشوید.

بازاریابی اینفلوئنسر: این نوع از بازاریابی یک دنیای همیشه در حال تغییر است. چه وقتی که می‌خواهید یک فرد تأثیرگذار باشید و چه ب‌خواهید نحوه‌ی کار این بازار را درک کنید. یک راه آسان برای یادگیری و به روز بودن، گوش دادن به پادکست جولی ست.

جولی به شما در مورد روندهای فعلی این افراد اطلاعات می‌دهد و به شما یاد می‌دهد که چطور  مهارت‌های خودتان را توسعه بدهید، چطور معاملاتتان را انجام بدهید. قسمت‌های انفرادی و مصاحبه‌هایی با اینفلوئنسرها وجود دارد که استراتژی خود برای موفقیت دیگر اینفلوئنسرها را با همه به اشتراک می‌گذارند.

همین‌الان بشنوید: وب سایت جولی سلیمان

۱۶. مهندسی مهارت نرم

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور یک هم تیمی بهتر باشید.

این پادکست به عنوان ” یک پادکست حوزه کسب و کار و کار تیمی‌ست که بعنوان مشاوره توسعه دهندگان نرم افزار “توصیف می‌شود اما برای همه (نه فقط توسعه دهندگان) عالی است. میزبان‌ها در مورد ارتباطات، روابط تیمی، مدیریت شغلی و غیره صحبت می‌کنند.

میزبان‌ها با شوخ طبعی عالی به سؤالات شنونده‌ها پاسخ می‌دهدند.

همین الان گوش دهید: وب سایت مهارت‌های نرم

۱۷. پادکست Goal Digger

اگر برای پیشرفت کار خود به نکاتی عملی نیاز دارید.

اگر تصمیم گرفتید که یک کارآفرین بشوید یا تجارت شخصی خودتان را داشته باشید و در بازاریابی به کمک نیاز دارید: جنا کوچر در پادکست Goger Diggerبه شما کمک خواهد کرد.

در بیش از 3۸0 قسمت پادکست، جنا در مورد مفاهیم تجاری، ایمیل، وبلاگ نویسی، پادکست های دیگر کسب وکار، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و سایر روندها و راهبُردهای بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کند. قسمت‌ها از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت متغییر است.

همین‌الان بشنوید: وب سایتGoal Digger Podcast 

۱۸. توسعه دهنده چای

اگر می‌خواهید در محیط کار، انسان بهتری باشید.

این پادکست حوزه کسب و کار به شما یاد می‌دهد که چطور یک توسعه‌دهنده (و شخص بهتر) باشید، اما نه از نظر برنامه‌نویسی بلکه از نظر ارتباط، مشاهده، ذهن آگاهی، بهره‌وری، و غیره. این قسمت‌ها شامل توصیه‌هایی در مورد خودسازی از طریق درون‌بینی و تغییر رفتار است. بعلاوه، می‌توانید آن‌ها را در استراحت قهوه (یا چای) تون جای بدید. هر قسمت فقط ۱۵-۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

همین الآن بشنوید : Simplecast یا  Spec.fm 

۱۹. آزمونگر رسانه‌های اجتماعی (Social Media Examiner)

اگر می‌خواهید مهارت‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خودتان را بالا ببرید.

سال‌هاست که این پادکست دیجیتال مارکتینگ، توسط مایکل اداره می‌شود و خیلی هم محبوب است. مایکل در طول

قسمت‌های ۴۵ دقیقه‌ای هفتگی، مهارت‌ها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدید رسانه‌های اجتماعی را به شنوندگان یاد می‌دهد. با کارشناسان صنعت مصاحبه می‌کند و داستان‌های موفقیت اجتماعی را به شما نشان می‌دهد تا آن‌ها را در تجارتتان اجرا کنید و به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

همین الآن بشنوید: وب سایتSocial Media Examiner

یادداشت پایانی:

اگر دانش بازاریابی دارید میتوانید از این پادکست‌ها برای تولید محتوای صوتی الهام بگیرید و اگر نه

اینها بهترین پادکست‌هایی بودند که به شما کمک می‌کنند مهارت‌های بازاریابی‌تان را ارتقا بدید و

تجارتتان را به سطح بالاتری برسانید.

اگر پادکست‌های دیگری می‌شناسید با دوستان دیگر و ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم که محتوای فارسی شما را به زودی بشنویم. موفق باشید.

راستی! به زودی منتظر پادکست ما هم در این حوزه باشید. 🤙👂 و اگر در این حوزه نیاز به کمک یا مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن