سامانه ۱۳۷

همه چیز درمورد سامانه 137

به تازگی شهرداری تهران سامانه‌ای به نام سامانه ۱۳۷ را ایجاد کرده‌ است که توانسته، در رویکردی نوین با به کار بستن دانش فناوری اطلاعات و با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی در مدیریت شهری، به انجام دقیق امور شهری با مشارکت فعال شهروندان بپردازد.

از مزایایی که این سامانه دارد می‌‌توان به کاهش ترددهای درون شهری و آلودگی هوا،‌ صرفه جویی در وقت و هزینه،‌ ارتباطی آسان، یکسان و در طول شبانه روزی اشاره  کرد.

ویژگی که باعث شده این سامانه بسیار مورد قبول مردم واقع بشود آن است که درخواست های ثبت شده به صورت شفاف قابل پیگیری می‌باشد و اگر به آن رسیدگی نشده باشد، فرد می‌تواند علت عدم انجام آن را پیگیری کرده و از جزئیات مطلع شود. همچنین همه مدیران دستگاههای وابسته به شهرداری و شهرداران مناطق و سازمان های تابعه شهرداری از طریق این سامانه در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار می‌گیرند و در رفع مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

ضمن اینکه مدیریت شهری می‌تواند با توجه به تماس های ثبت شده  مردمی دراین سامانه، به آسیب شناسی در مورد بیشترین مشکلات شهری و برنامه ریزی لازم در جهت رفع مشکلات مردمی بپردازد.

اهداف سامانه 137

سامانه ۱۳۷ هدفش ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بوده است وقصد هدایت رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در خصوص مدیریت شهری با رویکرد خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان و ایجاد ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران ارشد شهرداری دارد.

فواید سامانه

این سامانه ۱۳۷ باعث شده حوزه مدیریتی دارای برکات و فواید ویژه‌ای در مدیریت شهری بشود که از جمله به ایجاد مرکز هدایت و کنترل، ساماندهی فوریت‌های خدمات شهری، شناخت مسائل و مشکلات مبتلا معروف می‌باشد. همچنین می‌توان گفت پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان است.

تماس با سامانه 137

  • قبل از تماس موضوع و درخواست موردنظرخود ونشانی دقیق محل را یادداشت کنید.
  • کد کارشناس ثبت پیام خود را حتما یادداشت کنید.
  • هنگام مکالمه برخورد مناسب و شایسته ای داشته باشید.
  • پاسخ کامل و درست به سوالات کارشناس ثبت پیام بدهید.
  • کد پیگیری اعلام شده از سوی کارشناس ثبت پیام را یادداشت کنید، که هنگام پیگیری پیام درخواستی خود از سامانه ۱۳۷ با مشکل مواجه نشوید.

شماره تلفن سه رقمی ۱۳۷ متعلق به شهرداری بوده و شهروندان می‌توانند برای اعلام درخواست‌های خود در تمامی حوزه‌های مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند و به راحتی با اپراتورها درخواست خود را مطرح کنند که هرچه سریع تر مشکل خود را از طریق این سامانه رفع کنند.

در حال حاضر این سامانه با شعار (سرعت، دقت، صحت) در راستای اصول شهروند مداری و محله گرایی و مشارکت مردمی با با ۶۰ خط تلفن، ۴۴ اپراتور، در هر شیفت با ۲ سایت ثبت خبر و یک سایت بازخورد با ۲۲ نفر و ۷ هزار تماس روزانه، بصورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان می‌باشند.

اگر برای شهرداری محل خود، در هر جای ایران که باشد، برای رسیدگی و حل مشکلاتی که در شهرتان دارید، کافی است از همند، بخواهید تا سامانه‌ی ۱۳۷ را مخصوص برای شهر و یا محل شما، طراحی کند. 

خدمات

خدمات شهری

خدمات حمل و نقل و ترافیک

خدمات مالی

خدمات فرهنگی و اجتماعی

معرفی اپـلیکیـشــن ۱۳۷

این نرم افزار وظیفه اطلاع رسانی و برقراری ارتباط مردم با مسئولین را برعهده دارد و به صورت ۲۴ ساعته در اختیار افراد می‌باشد. سامانه تلفن گویا ۱۳۷ توسط دپارتمان برنامه نویسی تحت وب مجتمع برنامه‌نویسی ایرانیان با برند ایراکد طراحی شده و هم اکنون در بسیاری از شهرداری‌ها استفاده می‌شود. قابلیت‌های فراوان این نرم افزار باعث جلب نظر بسیاری از شهرداری‌ها شده است که از این سامانه در مجموعه خود استفاده نمایند.

اپلیکیشن 137 چه کاری انجام می‌دهد؟

در این سامانه کلیه امور مربوط به خدمات شهری که عبارت انداز آسفالت معابر اصلی و فرعی، کوچه ها و جدول کشی خیابان های سطح شهر، فراهم آوردن بستر مناسب جهت فعالیت و عبور مرور معلولان عزیز را شامل می‌شود.

 رسیدگی ومراقبت از فضاهای سبز سطح شهر از طریق آبیاری و کودهی منظم، هرس به موقع درختان و سم پاشی های زمستانه جهت جلوگیری از بیماری ها و آفات درختان از دیگر فعالیت های شهرداری‌ها بوده که در اپلیکیشن ۱۳۷ مدیریت شهری تعبیه شده است.

حل و رسیدگی کلیه مشکلات وسایل حمل ونقل عمومی همانند مترو ،تاکسی و اتوبوس های شهری، به‌علاوه نظارت و رسیدگی بر سلامت فنی وسایل نقلیه عمومی همانند بررسی سن فرسودگی وسایل حمل ونقل عمومی جهت جلوگیری از الودگی هوا از دیگر وظایف شهرداری ها در سامانه ۱۳۷ می‌باشد.

هدف از ساخت این اپلیکیشن

شهرداری های برتر جهان با علم به تحولات اخیر در عرصه خدمات و تعاملات اجتماعی، در راه تحقق اهداف کلان مدیریتی خود، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، دست به راه‌اندازی سامانه‌های نوین شهری در حوزه‌های مدیریت، اجرا و نظارت خود زده‌اند. اپلیکیشن ۱۳۷ با هدف افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و کمک به رفع مشکلات و معضلات شهری و مدیریت غیر مستقیم مردم بر شهر، همچنین دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات رسانی مطلوب و ایجاد ارتباط مستمر و موثر با مدیران ارشد شهرداری، راه اندازی شده است.

دموی اپلیکیشن ۱۳۷

سامانه 137، از سه بخش تشکیل شده است، اپلیکیشن و سایت و تلفن. هرکاربر می‌تواند، درخواست خود را به سامانه به یکی از این سه روش، ارسال کند و بعدا پیگیری کند. جواب سوالات کاربران عزیز نیز، در پنل ادمین توسط اپراتور، داده خواهد شد.

7 دیدگاه دربارهٔ «سامانه ۱۳۷»

  1. سلام با گذشت سالیان متوالی از نوع صدور پروانه در شهرداری قم متاسفانه هنوز شیوه های قدیمی و مبتنی بر سر در گم کردن ارباب رجوع و اخذ مبالغ واقعا بیهوده از مردم شریف و مظلوم قم با وجود راهکارهای مناسب تر هنوز سعی و پافشاری در نوع پاسخ طبق روال گذشته وجود دارد . مردم گناه دارند و مطمئنا بعد از اصلاح …

  2. سلام, با این سامانه تماس گرفتیم با اینکه 2 بار سلام تکرار کردیم اصلا جواب سلام ندادند و یک جوری رفتار کردند انگار کلا دوست نداشتند کسی تماس بگیره (اپراتور به اصطلاح یک مرد بود) البته یک راهنمایی سرپایی برای این سامانه پرسنل خانم باشند بهتره یک کم با حوصله تر جواب میدند … اما به هر حال بازم فعلا کاچی بهتر از هیچی …

  3. سلام خوب هستید من مغازه دار هستم روبروی مغازه ما داخل جوب آب پر موش هستش کسی رسیدگی نمیکنه

    1. مثل ترکیه گربه های شهرتون رو گرامی بدارید و چند تا گربه رو واکسینه و عقیمسازی کنید و رسیدگی درست کنید و بیاریدشون محل و حتما هم به گربه ها باید غذا بدید قبلش و نذارید این موشهایی که میگیرن رو بخورن چون این موشها هزار بیماری دارن ولی گربه بازم سیرم باشه می گیردشون. وقتی این مملکت حیوان ستیزه انقدر همین مسائل پیش میاد که وقتی با گربه حیوان ستیزی دارن موشهای موذی زیاد می شن و وقتی با سگ حیوان ستیزی می کنین حیوانات وحشی وارد شهرها می شن چون سگها نیستن که بروننشون دوباره توی محیط طبیعی و وقتی با جنگل و درخت و طبیعت دشمنی دارین و نابودشون می کنین حیوان وحشی خونه و جای غذاش رو از دست می ده و ناچار وارد شهر می شه برای غذا پیدا کردن. به طبیعت و حیوانات احترام بذارید تا دنیا هم به شما احترام بذاره.

  4. سلام ساکن پردیسان قم هستیم
    پارک نزدیک منزل ما پارک ژاله اطراف وسایل بازی بچه ها بجای گذاشتن تاتمی پراز سنگ ریزه هستش اصلا مناسب برای بازی کودکان نیست که همین امشب بچه من به زمین خورد و صورتش زخمی شد ترو خدا رسیدگی کنید که بچه های بیشتری آسیب نبینن.ممنون

  5. سلام
    به تازگی در نازی اباد و خیابان خدایاری ساکن شده ام.به شدت پر از موش هست .حتی توی پیاده رو و توی باغچه ها لطفا رسیدگی شود.

  6. سلام
    خیابان های دولت آباد،حق گویان نظری زاده توسلی بیات پر از موش
    بچه ها می ترسن لطفا رسیدگی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن