شهرداری تهران

معرفی سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران

سامانه ۱۳۷ تهران، به منظور دریافت دیدگاه و نظرات شهروندان درباره مدیریت شهر و ایجاد یک ارتباط خوب میان مردم و مدیران بالا رتبه، سامانه ثبت درخواست‌های مردمی یا همان سامانه ۱۳۷ تهران را راه‌اندازی کرد، که در همند به بررسی آن می‌پردازیم.

شعار سامانه 137 شهرداری تهران

سامانه ۱۳۷ ، شعار مخصوص خود را نیز دارد. شعار این سامانه، سرعت، دقت و صحت است، که با توجه به این سه اصل قصد دارند که شکایات و درخواست‌های مردمی را به شکل شبانه روزی به ثبت برسانند. هدف سامانه این است که به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پیام‌های ارسالی از سوی مردم رسیدگی کنند.

مزیت سامانه ۱۳۷ تهران به این است که شما را از مراجعه حضوری به شهرداری جهت ثبت شکایات و انتقادات و درخواست‌ها بی‌نیاز می‌کند.

 

سامانه ۱۳۷ تهران چیست؟

سامانه ۱۳۷ تهران، برگرفته شده از تمام موارد بالا است که توضیح دادیم و به این هدف به‌وجود آمده است که به صورت انحصاری کار ثبت انتقادات و پیشنهادات شهروندان تهرانی را به انجام برساند.

♻️♻️♻️

خوب است بدانید که شهروندان موثر در رفاه اجتماعی مانند پزشکان و پرستاران و تمامی نیروهای امدادی می‌توانند به شکل خودجوش و داوطلبانه در بخش نخست در جهت کمک به شهر و همشهریان محترم خود اقدام نمایند.

سامانه 137 شهرداری تهران

 

یکی از مواردی که این سامانه به شکل گسترده بر آن تمرکز کرده است، مسائل مرتبط با ویروس کرونا است. کد شماره ۶ در سامانه ۱۳۷ تهران پیگیری مسائل مقابله با کرونا می‌باشد.

 . سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در شهرهای مختلف .

 

حسن سامانه ۱۳۷ تهران در چیست؟

حسن سامانه اینترنتی ۱۳۷ و سامانه تلفنی به این است که ساکن هر یک از مناطق ۲۲ گانه تهران که باشید می‌توانید به راحتی با سامانه ارتباط برقرار کنید. این برقراری ارتباط که به شکل کاملا غیرحضوری انجام می‌شود دارای مزایای بسیار زیادی است. یکی از این مزایا به جلوگیری از ازدحام جمعیت مرتبط می‌شود و حسن دیگر آن به صرفه‌جویی در زمان و بالاتر رفتن بازده مربوط است.

شهروندان تهرانی بیشتر در مورد چه مسائلی با سامانه ۱۳۷ تهران ارتباط برقرار می‌کنند؟

 

موضوعاتی مانند فضای سبز، پارک و محیط زیست بیشترین طرفدار را مابین تماس گیرنده‌ها یا پیغام‌گذاران دارند. در کل این سامانه برای رسیدگی به همین موارد به وجود آمده است. جدا از مسائل مربوط به زیباسازی شهر تهران، مسائل مربوط به خدمات و درمان نیز طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند. برای مثال پیگیری مسائل مربوط به همه‌گیری کرونا نیز خواهان فراوانی دارد.

چرا سامانه ۱۳۷ بهتر از مراجعه حضوری به شهرداری است؟

 

عوامل متفاوتی در این موضوع نقش موثر دارند، برای مثال به نکات زیر توجه کنید:

  • به عنوان یک شهروند که در جهت بالا بردن سلامت عمومی مردم تلاش می‌کنید، منطقی است که در مورد مضرات استفاده از خودروها و ترددهای غیر ضروری نیز تفکر کنید.
  • این سامانه با به حداقل رساندن ترددهای غیرضروری، خود یک نکته مثبت در جهت حفظ سلامت محیط زیست می‌باشد.
  • طبق یک سرشماری مشخص شده که پیدایش سامانه ۱۳۷ باعث شده است تا رابطه شهروندان با شهرداری بهتر و ارتباط میان این دو بیشتر شود.
ثبت شکایت در سامانه 137 تهران
  • در نظر بگیرید شهری که در آن زندگی می‌کنید مال شما است و باید در آباد کردن آن نقش داشته باشید. شاید به دلیل مشغله‌های شخصی نتوانید به شهرداری و ارگان‌های مهم  و موثر مراجعه کنید ولی می‌توانید با به ‌کارگیری همین پل ارتباطی نقشی در آباد کردن شهر خود داشته باشید.

چطور با سامانه ۱۳۷ تهران ارتباط برقرار کنیم؟

راه‌های ارتباطی با شهرداری به ویژه شهر تهران، به دو شکل می‌تواند صورت بگیرد:

شهرداری تهران
  1. تماس تلفنی با این سامانه که شماره ۱۳۷ می‌باشد.
  2. دانلود اپلیکیشن مربوطه از سایت مربوط به شهرداری تهران، که به صورت اختصاصی به آن خواهیم پرداخت.

سامانه شهرداری تهران

پورتال سامانه شهرداری تهران را در این بخش به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

نشانی :
تهران – ضلع جنوبی پارک شهر ـ خیابان بهشت ـ ساختمان شهرداری مرکزی   

تلفن :
021-55611112   

ایمیل :
[email protected]

ثبت شکایت در سامانه 137 تهران

مهم‌ترین وظیفه سامانه 137، ثبت شکایات در سامانه 137 تهران و همچنین بررسی و پیگیری آن است، سامانه ۱۳۷ درخواست‌ها و شکایت شهروندان را بدون مراجعه حضوری به شهرداری فقط با یک تماس پیگیری می‌کنند. شهروندان برای اعلام شکایت‌ها و نقد‌ها و حتی تشکرات شما و درخواست‌های خود ارتباط مستقیمی با سامانه ۱۳۷ دارند و این ارتباط تنگاتنگ، لزوم خدمات رسانی بهتر به مردم را دو چندان می‌کند.

حرف آخر…

شهروندان تهران بزرگ، برای رشد، پاکیزگی، نظم و پیشرفت شهرتون، می‌توانید نرم افزار ما را به شهرداری محل خود، معرفی کنید تا به شما برای داشتن محله،‌منطقه و شهری خوب و بدون مشکل، کمک کند راه‌های ارتباطی همند را در تصویر زیر برای شما قرار داده‌ایم.
راه‌های ارتباطس با همند

7 دیدگاه دربارهٔ «معرفی سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران»

  1. سلام، جناب آقای شهردار، خسته نباشید چرا قطعه ۳۰۳ بهشت زهرا را سنگ فرش نمی کنید، قبر های این قطعه پر شده است پس فردا با بارندگی ها مردم چه کنند ممنونم

  2. من یکی از شهروندان ناحیه۴منطقه۱هستم مدت یک سال هست که ملکی مسکونی قدیمی در همسایگی ما را تغییر کاربری داده و تبدیل به کارگاه تجاری ساخت مجسمه کرده اند.متاسفانه علیرغم تماس های مکرر با۱۳۷ و ۱۸۸۸هنوز مشکل ما حل نشده است.از انجا که این کارگاه با مواد شیمیایی مانند رزین سرو کار دارند و از طرفی فرزند من دچار ناراحتی تنفسی است این موضوع سلامت ما را به خطر انداخته است.ناچارا خواستم مطلب را در سایت شما به اشتراک بگذارم تا شهردار جدید منطقه یک مشکل ما را حل نمایند با سپاس

  3. شهردارمحترم ضمن عرض سلام وخدا قوت من یکی از بانوان جاده مخصوص کرج کوی بیمه هستم واز شما تقاضا دارم جهت رفاه حال بانوان منطقه و حفظ سلامتی ما نسبت به تسریع بازگشایی مجدد الزهرا انتهای بیمه جهت استفاده از فضای ورزشی موجود همکارانتان اقدامات لازم را مبذول نمایند قبلا از همکاری شما سپاسگزارم (از طرف جمع کثیری از بانوان منطقه)

  4. داود اسماعیلی

    سلام لطفا دستور فرمایید با توجه به دشواری عبور ومرور در کوچه نیافر واقع در میدان نامجو منطقه 7 ناحیه 5 ارامنه اقدام لازم را مبذول فرمایند .باتشکر

  5. پرویز اصغری

    باعرض سلام
    می خواستم بدانم چرا شهرداری برای ساخت وساز وتخریب خانه های که برای آن از سازندگان هزینه های سرسام آورمی گیرد و مزاحمت و آلودگی صوتی و کثیفی و …. را باید همسایگان با سختی تحمل نمایند وحتی درروزهای تعطیل نیز مجوزی جهت تعطیلی برای استراحت
    همسایگان نمی دهند را چرا باید در قانون حقوقی برای همسایه ها دیده نشود و کلیه هزینه های مربوطه به حساب شهرداری و … واریز
    گردد . خواهشمند است دستور فرمایید دراسرع وقت نسبت به آلودگی صوتی و……درساعات مربوط به استراحت مردم کار تعطیل وخسارتهای
    مالی وغیر مالی ازمحل دریافت هزینه های مجوز ساخت به همسایگان درنظر گرفته شود.

  6. پروین پورمحمدی

    سلام
    اتوبان همت نرسیده به جلفا میدان کتابی نیاز به دیوار صوتی دارد صدا عبور و مرور خودروها مخصوصا در شب واقعا دیوانه کننده ست لطفا رسیدگی فرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن